جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

وضعیت قیمت مصالح ساختمانی در ۹۹

مصالح-ساختمانی
رییس اتحادیه مصالح ساختمانی، گفت: موضوعی که بایستی به آن توجه داشت این است که هزینه‌های تولید مصالح ساختمانی، بصورت دقیق محاسبه شود و کارخانجات به همان میزان، قیمت مصالح تولیدی را افزایش بدهند.مصالح ساختمانی در ساخت‌وساز نقش بسزایی دارند و علاوه بر کیفیت بالایی که این مصالح بایستی داشته باشند قیمت آن‌ها هم مورد توجه است. کیفیت مناسب مصالح ساختمانی در عمر مفید ساختمان نقش مهمی دارد و قیمت آن بر قیمت تمام شده ساخت یک ساختمان موثر است.

رییس اتحادیه مصالح ساختمانی، گفت: موضوعی که بایستی به آن توجه داشت این است که هزینه‌های تولید مصالح ساختمانی، بصورت دقیق محاسبه شود و کارخانجات به همان میزان، قیمت مصالح تولیدی را افزایش بدهند.
مصالح ساختمانی در ساخت‌وساز نقش بسزایی دارند و علاوه بر کیفیت بالایی که این مصالح بایستی داشته باشند قیمت آن‌ها هم مورد توجه است. کیفیت مناسب مصالح ساختمانی در عمر مفید ساختمان نقش مهمی دارد و قیمت آن بر قیمت تمام شده ساخت یک ساختمان موثر است.
“اسماعیل کاظمی” در پاسخ به این پرسش که آیا مصالح ساختمانی تولیدی از استانداردهای بین المللی برخوردار هستند، اظهار داشت: مصالح ساختمانی‌ای که در بازار موجود است همانند سیمان، گج، سرامیک کیفیت مناسبی دارند و از استانداردهای لازم برخوردار هستند.
وی افزود: یک سری مصالح ساختمانی در بازار موجود هستند که از استانداردهای لازم برخوردار نیستند و بعنوان مثال در این خصوص می‌توان ماسه و شن را نام برد.
کاظمی تصریح کرد: ماسه و شن در کارخانه‌هایی تولید می‌شوند که در معرض دید هستند و دستگاه‌های نظارتی بایستی بر فعالیت آن‌ها نظارت لازم داشته باشند و از آن‌ها بخواهند که کیفیت مصالح تولیدی خود را ارتقاء بدهند تا به استانداردهای لازم برسند و بتوانند مجوزهای لازم را اخذ کنند.
تولیدکنندگان مصالح ساختمانی شرایط بازار را مدنظر داشته باشند
رییس اتحادیه مصالح ساختمانی در پاسخ به این پرسش که افزایش قیمت مصالح ساختمانی مربوط به چه حوزه‌ای است، گفت: مواردی همچون افزایش دستمزد، افزایش هزینه حمل‌ونقل، سوخت و استهلاک کارخانجات تولید مصالح ساختمانی در افزایش قیمت تمام شده مصالح ساختمانی تأثیر دارند.
کاظمی افزود: در سال‌جاری، میزان دستمزد کارگران نسبت به سال گذشته بیست و یک درصد افزایش داشته است و این افزایش دستمزد بر قیمت تمام شده مصالح ساختمانی تولید شده تأثیر گذاشته است.
وی افزود: موضوعی که بایستی به آن توجه داشت این است که هزینه‌های تولید بصورت دقیق محاسبه شود و کارخانجات به همان میزان، قیمت مصالح تولیدی را افزایش بدهند. تولیدکنندگان شرایط بازار را در نظر بگیرند و نباید قیمت را به میزانی افزایش بدهند که مصرف کننده‌ها برای تهیه مصالح مورد نیاز با مشکل مواجه شوند.

اطلاعیه‌ها

مزایده و مناقصه‌ها