جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه های محلی لرستان

170332044
به گزارش روابط عمومی گروه معین کوثر، در تاریخ 7 اردیبهشت ماه 1402 نشست هم اندیشی مهندس حسین زاهدی (مدیر عامل و نایب رئیس هیات مدیره) با جمعی از اصحاب رسانه و خبرگزاری های استان لرستان در محل پروژه برج های دو قلوی کیو در شهر خرم آباد برگزار شد. در این نشست پس از تشریح سوابق و آخرین اتفاقات مرتبط با پروژه، مدیرعامل گروه معین کوثر به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

به گزارش روابط عمومی گروه معین کوثر، در تاریخ 7 اردیبهشت ماه 1402 نشست هم اندیشی مهندس حسین زاهدی (مدیر عامل و نایب رئیس هیات مدیره) با جمعی از اصحاب رسانه و خبرگزاری های استان لرستان در محل پروژه برج های دو قلوی کیو در شهر خرم آباد برگزار شد. در این نشست پس از تشریح سوابق و آخرین اتفاقات مرتبط با پروژه، مدیرعامل گروه معین کوثر به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.  

حسین زاهدی سخنان خود را با عذرخواهی از مردم شریف و صبور خرم آباد بابت مشکلاتی که ساخت این پروژه به هر نحوی برای آنها ایجاد کرده است، آغاز نمود. وی بیان داشت از دغدغه به حق مردم که ناشی از بلاتکلیفی و توقف پروژه و نگرانی های مربوط به استقرار تجهیزات و ماشین آلات در محل کارگاه ساختمانی است، اطلاع دارد و در طول دوران تصدی مدیریت در گروه معین کوثر تمام تلاش و توان خود را معطوف حل این مشکلات نموده ولیکن بدون همکاری مسئولین استانی، برون رفت ازین معضل غیر ممکن است.

پروژه برج های دوقلوی کیو پیوست های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی لازم را ندارد

مدیرعامل گروه معین کوثر ادامه داد، لازمه هر پروژه ساختمانی موفق این است که مطالعات امکانسنجی دقیقی جهت برآورد اقتصادی و سودآوری پروژه و همچنین مطالعه بافت اجتماعی و فرهنگی منطقه، جهت تدوین پیوست های فرهنگی و اجتماعی متناسب با نیاز مردم و الزامات محیطی انجام شود که متاسفانه در زمان تصویب این طرح، این مهم در خصوص پیوست های فرهنگی و اجتماعی نادیده گرفته شده است و در مورد توجیه اقتصادی طرح نیز با توجه به اینکه پروژه به دلایلی که در ادامه به آن خواهم پرداخت، در مدت مشخص به پایان نرسیده، لذا تحلیل های اقتصادی آن نیز در شرایط کنونی اقتصاد جامعه نیازمند بازنگری است.

از نگاه کارشناسی، ساخت 30 طبقه در شرایط فعلی توجیه ندارد

حسین زاهدی افزود: وقتی به سوابق پروژه از قبل از ورود گروه معین کوثر نگاه میکنیم و روند تولد پروژه از ابتدای طرح تا اجرا را رصد می کنیم متوجه نحوه شکل گیری بی ضابطه و بدون پشتوانه کارشناسی آن می شویم، به طوریکه تغییرات در احجام و افزایش طبقات، یک پروژه 11 طبقه ای را به 19 طبقه و سپس به 30 طبقه مسکونی تبدیل کرده است. اینکه بر اساس چه تحلیل و منطقی مدیران وقت تصمیم به ساخت دو برج سی طبقه گرفته اند برای ما مبهم است چراکه مسائل زیرساختی از جمله تامین برق و همچنین تعریض خیابان های منتهی به مجتمع جهت کنترل بار ترافیکی ناشی از تردد ساکنین بیش از 300 واحد مسکونی، هنوز هم تعیین تکلیف نشده است.

ما به دنبال سود معقول هستیم، نه سوداگری

مدیرعامل گروه معین کوثر گفت: قیمت تمام شده هر متر مربع مسکونی در برج با توجه به مشاعات و امکانات ویژه، بسیار بالاتر از متوسط قیمت منطقه است. همین موضوع قیمت گذاری مسکن کل منطقه را متاثر خواهد کرد و باعث افزایش قیمت و فشار به اقشار کم درآمد خواهد شد. این موضوع شاید سودآور باشد اما متناقض با رسالت و سیاست سازمان بالادستی ما است، ما به دنبال سود معقول هستیم و قصدمان سوداگری نیست.

تا سال 1397 حدود صد و بیست میلیارد تومان در این پروژه سرمایه گذاری شده است

حسین زاهدی اظهار کرد برخی مسئولین شهرداری ما را متهم به عدم ایفای تعهدات قراردادی می کنند، این درحالی است که بر اساس اسناد مالی موجود، تا سال 1397 حدود 120 میلیارد تومان توسط گروه معین کوثر در پروژه هزینه شده است و پروژه از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار بوده است ولی در مرحله ای که شهرداری می بایست نسبت به انجام تعهد خود مبنی بر انتقال یک دانگ از عرصه بنام گروه معین کوثر، اقدام می کرده، این موضوع علیرغم پیگیری فراوان محقق نشده و سرمنشاء اختلافات بعدی گردیده است.

هیج یک از راهکارهایی که پیشنهاد داده ایم به نتیجه نرسید

مدیر عامل گروه معین کوثر با بیان اینکه برای برون رفت از وضع موجود چندین راهکار به شهرداری پیشنهاد داده ایم، ادامه داد: پس از اینکه شهرداری از انتقال یک دانگ از عرصه به نام گروه معین کوثر امتناع نمود به دلیل جلوگیری از تحمیل ضرر و زیان بیشتر خواستار حل و فصل مشکل به طرق مختلف شدیم که در رابطه با هیچیک از راهکارهای پیشنهادی، از سوی شهرداری پاسخ شفافی دریافت نکردیم:

ابتدا خواستار بازنگری طرح توجیه اقتصادی و کاهش طبقات بر مبنای مطالعات جدید شدیم که بی پاسخ ماند، سپس پیشنهاد یافتن سرمایه گذار جدید و جایگزینی را ارائه کردیم که آن هم بی نتیجه ماند، نهایتاً درخواست کردیم در قالب تهاتر، معادل سرمایه ای که در این پروژه هزینه شده است، پروژه دیگری در استان لرستان دریافت کنیم که آن هم محقق نشد.

لذا به نظر می رسد شهرداری و شورای شهر خرم آباد با پافشاری بر احداث برج های سی طبقه، تمایلی به تغییر نگرش غلط و اصلاح تصمیم اشتباه مدیران پیشین را ندارند.

خواسته ما چیست

در بهمن ماه سال 1401 جلسه ای با حضور ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران، استاندار لرستان، شهردار خرم آباد، نماینده مردم خرم آباد در مجلس شواری اسلامی، مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر و مدیر عامل گروه معین کوثر برگزار شد که بر اساس توافقات بعمل آمده مقرر شد با تشکیل هیات کارشناسی نسبت به ارزشگذاری پروژه اقدام شود و قدرالسهم گروه معین کوثر بصورت نقد یا تهاتر با املاک دیگر توسط شهرداری تملک گردد و منافع این امر در راستای اهداف ارزش آفرین برای آحاد مردم بالاخص جامعه ایثارگری در استان لرستان صرف شود.

حسین زاهدی در این رابطه اظهار کرد، ما خواهان اجرای تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه هستیم ولیکن تا کنون به علت عدم همکاری مناسب شهرداری خرم آباد جهت تشکیل هیات کارشناسی، این امر اجرایی نشده است و گویی سردرگمی و بلاتکلیفی گروه معین کوثر در استان لرستان تمام نشدنیست.

در خاتمه و پس از پایان پاسخگویی مدیرعامل به پرسش های مطرح شده از سوی اصحاب رسانه، همه حاضرین با راهنمایی سرپرست فنی پروژه از محل کارگاه و طبقات احداث شده بازدید بعمل آوردند.

انعکاس در خبرگزاری ها و پایگاه های خبری:

خبرگزاری فارس

خبرگزاری ایرنا

خبرگزاری ایسنا

خبرگزاری برنا

پایگاه خبری یافته

خبرگزاری خرم آباد فردا

پایگاه خبری تمدن لر

پایگاه خبری آوای سیمره

پایگاه خبری طلوع افلاک

پایگاه خبری صدای منتقد

پایگاه خبری همای سعادت

پایگاه اطلاع رسانی سازمان اقتصادی کوثر

اطلاعیه‌ها

مزایده و مناقصه‌ها