جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مدیر عامل گروه معین کوثر در جمع اصحاب رسانه به تشریح عملکرد در یک سال گذشته پرداخت

AO4I8987
حسین زاهدی مدیرعامل گروه سرمایه گذاری عمران و ساختمان معین کوثر در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح روز شنبه 10 دی ماه  برگزار شد، ضمن بزرگداشت ایام سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: گروه عمران و ساختمان معین کوثر سابقه ۳۰ سال حضور در عرصه تخصصی عمران و ساختمان را دارد و رسالت اصلی این گروه بعنوان بازوی اجرایی سازمان اقتصادی کوثر، فعالیت های مرتبط با حوزه ساختمان و املاک و اراضی است.

مدیرعامل معین کوثر در نشست خبری:

حسین زاهدی مدیرعامل گروه سرمایه گذاری عمران و ساختمان معین کوثر در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح روز شنبه 10 دی ماه  برگزار شد، ضمن بزرگداشت ایام سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: گروه عمران و ساختمان معین کوثر سابقه ۳۰ سال حضور در عرصه تخصصی عمران و ساختمان را دارد و رسالت اصلی این گروه بعنوان بازوی اجرایی سازمان اقتصادی کوثر، فعالیت های مرتبط با حوزه ساختمان و املاک و اراضی است.
زاهدی ادامه داد: پیش از این به خاطر نوع نگاه مدیران قبلی این‌هلدینگ اولویت چندم بوده است اما در دوره جدید هلدینگ ما جز هلدینگ‌های اولویت دار است چراکه یکی از شعارهای دولت هم تامین مسکن بوده و ما در این عرصه فعالیت مرتبط داریم.
وی با بیان اینکه ما در قالب اقتصاد رهنما باید فعال می‌شدیم و این اتفاق هم افتاده است، گفت: یکی از سرفصل های ما ارائه خدمات به خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران، هوشمند‌سازی، نوآوری و ایجاد طرح‌های جدید برای حوزه صنعتی سازی در قالب تامین ۴ میلیون مسکن بوده است که در این زمینه سهم کوچکی داشته‌ایم.
مدیرعامل گروه معین کوثر با اشاره به اینکه در حوزه مولدسازی بسیاری از نهادها ساختمان و املاک دارند که بلااستفاده مانده است، یادآور شد: خوشبختانه در دوره جدید قرار شد فرآوری املاک در برنامه ما قرار بگیرد که جزئیات آن نیز اعلام خواهد شد.
وی در همین زمینه با بیان اینکه ما تا امروز رقم قابل توجهی برای سازمان اقتصادی کوثر و به تبع آن بنیاد شهید در حوزه املاک ارزش افزوده ایجاد کرده ایم، گفت: ما پروژه‌هایی مثل مجموعه‌های اقامتی متعلق به موسسه ایثار را که به اقشار ایثارگر خدمات می‌دهد در استان های مختلف بازسازی می‌کنیم و همچنین بخشی از کار را در قالب قرارداد با سازمان فرهنگی سیاحتی کوثر برای ارائه خدمات به جامعه هدف دنبال خواهیم کرد.
زاهدی جامعه هدف این هلدینگ را خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان برشمرد و تصریح کرد: احیای کارخانه ویلچرسازی که از نیازهای جامعه هدف ماست در دست انجام است و ساختمان کارگاه در حال بازسازی توسط این گروه است، همچنین مطالعات ما بر روی بیمارستان خاتم الانبیا (ص) نیز شروع شده چرا که یکی از معضلات آن، عدم وجود پارکینگ مناسب است و قرار است پارکینگ طبقاتی ۷۰۰ ظرفیتی ایجاد کنیم.
مدیرعامل گروه معین کوثر با اشاره به بخش دیگری از فعالیت‌های این‌ گروه از ارائه خدمات در بازسازی و تجهیز آسایشگاه برای جانبازان خبر داد و گفت: ارائه خدمات در قالب ایفای مسئولیت اجتماعی جهت خدمت رسانی به گروه هدف در اشکال مختلفی در حال انجام است، از آن جمله می توان به بازسازی و تجهیز خانه های والدین شهدا و جانبازان (با درصدهای بالا) اشاره کرد.
وی همچنین از ساخت ۱۳۰۰ واحد مسکونی از ماه آینده در ایام دهه فجر در قالب ۵ پروژه در استان های تهران، گیلان و خراسان در قالب مسکن ایثارگران خبر داد.
زاهدی خاطرنشان کرد: گروه معین کوثر با نگاه نوین و تخصصی خود جهت احیاء ظرفیت های فراموش شده موجود در حوزه املاک و مستغلات و عمران و ساختمان در کشور کم‌نظیر است و شاهد این مدعا هم رشد اقتصادی و درآمد و سود خالص ۲۰۰ درصدی نسبت به سال قبل است.
به گفته وی سود خالص ۲۰۰ درصد عدد قابل توجهی است که با تکیه بر ظرفیت داخلی توانستیم به این سود برسیم و درواقع این رقم مربوط به یکسال اخیر و مشخصاً از دی ماه ۱۴۰۰ تاکنون است درحالی که دوره مالی قبلی منفی بوده است.
مدیرعامل معین‌کوثر تاکید کرد: ما در واقع تراز منفی این هلدینگ را به ۲۰۰ درصد سود رساندیم.
وی با اشاره به موفقیت جوانگرایی در مجموعه معین کوثر یادآور شد: در این دوره جدید ظرفیت ۱۰۰ نفر مستقیم و ۱۰۰۰ نفر غیر مستقیم اشتغال زایی داشته ایم و ۴ ماه پیش فراخوان جذب نیروی انسانی دادیم که چند هزار رزومه به دستمان رسید و افراد منتخب را پس از طی مصاحبه های عمومی و تخصصی جهت سنجش نهایی و بررسی ویژگی های شخصیتی و مسئولیت شناسی به یک موسسه دانش‌بنیان معرفی نمودیم چراکه اولویت ما افراد خلاق و دارای طرح و ایده با اولویت خانواده ایثارگران بوده است.
زاهدی با بیان اینکه ما برای جذب نیروها آموزش ضمن خدمت کاربردی داشتیم، گفت: تمام آیین‌نامه‌های مختلف خود را در یکسال گذشته بروزرسانی کردیم و همچنین یکی از چالش‌های اصلی مجموعه رتبه‌بندی مشاغل است که به صورت اختیاری آن را هم در مجموعه اجرا کردیم.
ماجرای برج های ‌دوقلوی ۳۰ طبقه‌ای در خرم‌آباد چه بود/ شهرداری لرستان نگاه سیاسی دارد

مدیر عامل معین کوثر ادامه داد: یکی‌از چالش های اصلی ما از ابتدای فعالیت، پروژه های واقع در خرم آباد و‌ یاسوج بوده است.به گفته وی در طول ساهای 93 تا 95 این پروژه‌ها به خاطر نگاه منطقه‌ای تعریف شدند که کاربری تجاری، خدماتی و مسکونی دارند.
برج های دوقلوی کیو خرم آباد با ۱۵۰ هزار متر مربع زیربنا در قالب دو برج مسکونی‌۳۰ طبقه با 300 واحد تجاری در سال 93 آغاز شد که قرار بود نماد پیشرفت خرم آباد باشد اما پس از بررسی های صورت گرفته اکنون برای ما محرز است که این پروژه پیوست فرهنگی لازم را ندارد و نیاز است طرح توجیهی فنی و اقتصادی آن مورد بازنگری قرار گیرد.
زاهدی با بیان اینکه بر فرض ساخته شدن این پروژه، زیرساخت های خرم آباد با این‌سازه هماهنگی‌ ندارد، گفت: مالک این زمین شهرداری خرم آباد است و هزینه ساخت آن قرار بود آورده شرکت ما باشد اما پروژه با پیشرفت فیزیکی ۳۱ درصد متوقف شده و از سال ۹۷ به دلیل عدم انتقال یک دانگ از زمین طبق قرارداد به نام‌ گروه معین کوثر در رکود به سر می برد و عامل این اتفاق نیز شهرداری خرم آباد بود که طبق مفاد قرارداد مشارکت در ساخت به تعهداتش در قبال شرکت معین کوثر عمل نکرد. اما در هرصورت ما در یکسال گذشته جلساتی تشکیل دادیم و حتی ۵ سفر به این استان داشتیم و با همه ارکان لرستان جلسه گذاشتیم.
مدیرعامل معین کوثر افزود: ما اجازه نخواهیم داد این پروژه صرفاً به دلیل نگاه سیاسی و فارغ از مباحث فنی و کارشناسی ادامه پیدا کند، درحالی که مردم هم به شدت نسبت به این پروژه معترض هستند و ما به دنبال حل و فصل این موضوع هستیم هرچند متاسفانه در خرم آباد به این پروژه نگاه سیاسی دارند.
وی تاکید کرد: ما یکسال است در لرستان کفش آهنی پوشیده‌ایم چون ناتوانی جهت رفع دغدغه به حق مردم در خصوص این پروژه، نه تنها به اعتبار گروه معین کوثر لطمه میزند بلکه صدمات معنوی و اجتماعی جبران ناپذیری به بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز وارد می کند، اما مسئولان این استان برای حل این وضعیت پای کار نیستند و نگاه رای‌آوری به این پروژه دارند.
زاهدی همچنین گفت: قرارداد پروژه یاسوج نیز چنین وضعیتی دارد با این تفاوت که مالک زمین این پروژه موسسه املاک و مستغلات تامین اجتماعی است و به مطالبات مردم در استان توجه چندانی ندارند و با وجود اینکه پروژه چند سالی است تعطیل است و طی مکاتبات و جلسات بسیار به آنها اعلام نموده ایم به دلیل تغییر سیاست های کلان ابلاغی مکلف به خروج از پروژه هستیم اما آنها حتی از گرفتن نامه های ما هم امتناع می‌کنند و متاسفانه مکاتبات و تعاملات با آن موسسه به سختی صورت می پذیرد، این درحالی است که جهت تعیین تکلیف پروژه و حل مشکلات با مسئولین شهرداری و استانداری و امام جمعه شهر نیز جلساتی برگزار کرده ایم و حتی رسانه های محلی را نیز جهت شفاف سازی و تنویر افکار عمومی دعوت نمودیم، اما تاکنون حرکت سازنده ای از سوی شریک و مقامات شهرداری یاسوج جهت حل و فصل مشکلات صورت نگرفته است.

اطلاعیه‌ها

مزایده و مناقصه‌ها