جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بهره برداری از “داشبورد رصد بازار مسکن” در گروه معین کوثر

قالب عکس - Copy - Copy
به گزارش روابط عمومی گروه معین کوثر، در ادامه فرآیند هوشمند سازی و با توجه به حساسیت موجود در بازار مسکن جهت رصد دقیق فرصت ها و تهدید ها نسبت به راه اندازی و بهره برداری از داشبورد رصد بازار اقدام شد.گروه سرمایه گذاری عمران و ساختمان معین کوثر با توجه به ماهیت فعالیت خود، ارزش آفرینی و حداکثر سازی درآمدزایی را احساس و به تبع آن شناسایی عوامل تاثیر گذار محسوس و نا محسوس در بازار مسکن را در قالب جمع آوری داده ها، پاکسازی داده ها و محاسبه شاخص های مرتبط و تاثیر گذار در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش روابط عمومی گروه معین کوثر، در ادامه فرآیند هوشمند سازی و با توجه به حساسیت موجود در بازار مسکن جهت رصد دقیق فرصت ها و تهدید ها نسبت به راه اندازی و بهره برداری از داشبورد رصد بازار اقدام شد.

گروه سرمایه گذاری عمران و ساختمان معین کوثر با توجه به ماهیت فعالیت خود، ارزش آفرینی و حداکثر سازی درآمدزایی را احساس و به تبع آن شناسایی عوامل تاثیر گذار محسوس و نا محسوس در بازار مسکن را در قالب جمع آوری داده ها، پاکسازی داده ها و محاسبه شاخص های مرتبط و تاثیر گذار در دستور کار خود قرار داده است.

“داشبورد رصد بازار” فرصت تصمیم سازی برای مدیران در راستای اهداف کلان و استفاده از فرصت های موجود و آگاهی از تهدید های بازار را فراهم نموده و وضعیت بازار مسکن را در هر لحظه بصورت تحلیلی در اختیار مدیران ذیربط قرار می­ دهد.

از مزایای داشبور تحلیل بازار مسکن می­توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • تحلیل بازار به وسیله داده های موجود و شاخص های اقتصادی اعلام شده از سوی بانک مرکزی که نیاز به صحت سنجی داده را از بین می­برد.
  • تحلیل آینده بازار با استفاده از الگوهای قبلی موجود که امکان اشتباهات محاسباتی را از میان برمی­دارد.
  • پیش بینی آینده بازار با استفاده از آنالیز حساسیت که تاثیرپذیری بازار نسبت به تغییر میزان شاخص های مختلف در ادوار پیشین را بررسی و الگویی برای آینده بازار ترسیم می­نماید.
  • مصور سازی داده های خشک و قابل مشاهده شدن نتایج و مفاهیم انتزاعی.
  • تغییر شاخص های موجود بصورت دینامیک و متعاقب آن تغییر تحلیل بازار.

داشبورد رصد بازار شاخص های اصلی مسکن را در 8 شاخص اصلی بررسی می نماید:

  1. تعداد معاملات انجام شده
  2. تعداد پروانه های صادر شده توسط شهرداری
  3. تعداد واحدهای تکمیل شده
  4. هزینه های ساخت هر متر مربع آپارتمان
  5. میزان وام اعطایی نسبت به قیمت هر متر مربع آپارتمان
  6. ارزش هر متر مربع آپارتمان در تهران (ارزی/ ریالی)
  7. جمعیت درخواست کننده مسکن
  8. قیمت یک مترمربع آپارتمان به اجاره سالیانه یک مترمربع مسکن P/R

همچنین شناسایی موقعیت مسکن در سیکل های پنج گانه رونق و رکود در کشور و پیش بینی وضعیت آتی در راستای تصمیم گیری های استراتژیک مدیران و تصمیم گیران شرکت و بررسی موارد مرتبط مانند نقدینگی و سیاست های پولی، نفت و بودجه دولت، نرخ تورم و انتظارات تورمی، نرخ سود بانکی و نرخ بهره، تسهیلات بانکی و نرخ ارز را می توان از دیگر قابلیت های این داشبورد برشمرد.

اطلاعیه‌ها

مزایده و مناقصه‌ها