جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تلفیق مولدسازی و رفاه آفرینی به سبک معین کوثر

Slide2
در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ مصادف با روز ملی شهید و اولین روز از ماه مبارک رمضان، کلنگ پروژه تعریض معبر اصلی روستای علی آباد عسگر خان از توابع شهرستان نوشهر با یاد ۱۴ شهید معظم این روستا به زمین خورد. این مراسم با حضور مهندس علی اصغر آسمانی مقدم (مدیرکل بنیاد مسکن استان مازنداران)، دکتر ابراهیم میثاقی (رئیس سازمان نظام مهندسی استان)، مهندس حسین زاهدی (مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره) به همراه چند تن از مدیران و معاونین شرکت، ریاست و اعضای شورای روستا و با حضور افتخاری خانواده های معزز شهدای علی آباد عسگرخان در مجاورت ملک متعلق به سازمان اقتصادی کوثر انجام شد.

به گزارش روابط عمومی گروه معین کوثر، در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ مصادف با روز ملی شهید و اولین روز از ماه مبارک رمضان، کلنگ پروژه تعریض معبر اصلی روستای علی آباد عسگر خان از توابع شهرستان نوشهر با یاد ۱۴ شهید معظم این روستا به زمین خورد. این مراسم با حضور مهندس علی اصغر آسمانی مقدم (مدیرکل بنیاد مسکن استان مازنداران)، دکتر ابراهیم میثاقی (رئیس سازمان نظام مهندسی استان)، مهندس حسین زاهدی (مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره) به همراه چند تن از مدیران و معاونین شرکت، ریاست و اعضای شورای روستا و با حضور افتخاری خانواده های معزز شهدای علی آباد عسگرخان در مجاورت ملک متعلق به سازمان اقتصادی کوثر انجام شد.

مولد سازی آبادانی به همراه می آورد

حسین زاهدی در این مراسم بیان کرد: ارزش آفرینی در املاک راکد و کم بازده نه تنها یکی از راهکارهای تحصیل سود است بلکه منجر به آبادانی و ایجاد تغییرات مثبت در زیرساخت‌های منطقه نیز می‌شود.

وی افزود: سازمان اقتصادی کوثر پیشرو در موضوع مولدسازی املاک و دارایی ها بود و گروه معین کوثر بعنوان بازوی اجرایی سازمان با بهره گیری از نیروهای متخصص و روش های نوآورانه اقدام به ایجاد ارزش افزوده در املاک راکد نمود. پروژه مسکونی _ رفاهی روستای عسگرخان یکی از چندین موارد اراضی و املاکی است که طی یک بررسی دقیق با انجام مطالعات امکان‌سنجی در برنامه “مولد سازی املاک” قرار گرفت و اکنون با آغاز عملیات تعریض جاده، شاهد به ثمر رسیدن زحمات و تلاش های همکارانمان در “معاونت املاک و مستغلات گروه معین کوثر” هستیم.

مسیری که از دهیاری تا استانداری طی کردیم

مهدی قمریان عضو هیات مدیره و معاون املاک و مستغلات در این خصوص اظهار کرد: این ملک به متراژ تقریبی 18 هزار متر مربع سابقاً کاربری صنعتی داشته اما رشد و توسعه روستا و همجواری بافت مسکونی با ملک، منتج به ملاحظات زیست محیطی و در نهایت ابطال پروانه بهره برداری تاسیسات صنعتی و تعطیلی کامل آن شد و متاسفانه علیرغم پتانسیل بالا به لحاظ موقعیت قرارگیری و نزدیکی به نوار ساحلی مازندران برای سالیان متمادی بلااستفاده رها شده بود.

قمریان ادامه داد: با ارائه طرح های توجیهی و بررسی فنی و اقتصادی آنها و پس از طی فرآیندهای قانونی از مسیر دهیاری تا استانداری، در نهایت با طرح تغییر کاربری و تفکیک ملک موافقت شد و مقرر گردید بخشی از زمین در قالب عوارض به بنیاد مسکن واگذار و مابقی جهت کاربری مسکونی و رفاهی به قطعات متعدد تفکیک شوند. این موضوع علاوه بر تعریض معابر عمومی و کمک به دسترسی و تردد محلی، تاثیر چشمگیری در افزایش ارزش ملک و تسهیل نقد شوندگی داشت. لذا توانستیم علاوه بر ایجاد ارزش افزوده قابل توجه در ملک، در بازگشایی شریان اصلی روستا، اشتغال زایی و رفاه آفرینی برای اهالی منطقه نیز سهم بسزایی ایفا کنیم.

تاثیر مولد سازی در طرح مسکن اقدام ملی

علی اصغر آسمانی مقدم ضمن قدردانی از زحمات دست اندرکاران بیان کرد: عواید حاصل از اجرای این طرح و سهم بنیاد مسکن از زمین، به طرح مسکن اقدام ملی تخصیص داده شده است.

در ادامۀ مراسم کلنگ زنی تعریض معبر اصلی روستا که در غروب اولین روز ماه مبارک رمضان برگزار شد، مدعووین برای برگزاری مراسم تجلیل از خانواده های معزز شهدای روستا در مسجد جامع علی آباد عسگرخان حضور یافتند. در این محفل صمیمی با اهدا لوح و هدایا از خانواده معظم شهدای روستا تجلیل و قدر دانی بعمل آمد.

اطلاعیه‌ها

مزایده و مناقصه‌ها