جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دکتر قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و ریاست بنیاد شهید در مراسم آغاز ساخت پروژه چند منظوره آل یاسین از اقدامات گروه معین کوثر تقدیر و تشکر نمود

photo_2023-01-14_18-04-56
آئین کلنگ زنی مجتمع مسکونی – تجاری – رفاهی – آموزشی آل یاسین واقع در دولت آباد شهر ری در روز شنبه مورخ 24 دیماه سال 1401 با حضور دکتر قاضی زاده هاشمی (معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید)، دکتر ناصر فخاری (مدیر عامل سازمان اقتصادی کوثر)، مهندس پرویز سروری (نایب رئیس شورای شهر تهران)، دکتر ناظم رضوی (شهردار منطقه 20 تهران) و سایر مدیران و مقامات برگزار گردید.

آئین کلنگ زنی مجتمع مسکونی – تجاری – رفاهی – آموزشی آل یاسین واقع در دولت آباد شهر ری در روز شنبه مورخ 24 دیماه سال 1401 با حضور دکتر قاضی زاده هاشمی (معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید)، دکتر ناصر فخاری (مدیر عامل سازمان اقتصادی کوثر)، مهندس پرویز سروری (نایب رئیس شورای شهر تهران)، دکتر ناظم رضوی (شهردار منطقه 20 تهران) و سایر مدیران و مقامات برگزار گردید.

حسین زاهدی مدیر عامل گروه معین کوثر در ابتدای مراسم ضمن عرض خیر مقدم گفت: این پروژه توسط گروه معین کوثر در راستای اجرای مولفه های اقتصاد رهنما در بخش مولد سازی جهت ارزش آفرینی در دارایی های غیر مولد و راکد سازمان اقتصادی کوثر تعریف گردیده است. لازم به ذکر است ساختار و روند فرآوری املاک و اراضی در گروه معین کوثر به گونه ای اجرا می گردد که همواره ویژگی ها و ملاحظات منطقه ای و محیطی املاک به منظور تدوین پیوست های فرهنگی و اجتماعی متناسب با طرح، مد نظر قرار گیرند. ازینرو پیاده سازی این فرآیند در املاکی که در طول سالیان توسط بافت های مسکونی یا صنعتی احاطه شده اند، نه تنها خللی در بافت فرهنگی و اجتماعی منطقه ایجاد نمیکند بلکه زمینه توسعه و پیشرفت آن را نیز فراهم می نماید. گروه معین کوثر بعنوان بازوی اجرایی سازمان اقتصادی کوثر  با بهره گیری از ظرفیت و توان تخصصیِ خود و تسلط بر مباحث و مفاهیم قانونی مبتنی بر توسعه شهری توانسته است در طول یکسال با شناسایی ظرفیت های بالقوه در املاک و برآورد واقعی بازده اقتصادی آنها، حدود 100 هکتار از املاک و اراضی متعلق به سازمان را فرآوری و بهینه سازی نماید که پروژه مجتمع چند منظوره آل یاسین را می توان یکی از آنها برشمرد.

دکتر قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید در بخش دیگری از این مراسم اظهار کرد: مأموریت‌های بخش اقتصادی بنیاد شهید به ایثارگر محوری شدن تغییر یافت تا ایثارگران از آن استفاده کنند و بنابراین آنچه در اختیار بنیاد شهید است باید تبدیل به خدمتی شود که ایثارگران از آن استفاده کنند.
قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه عمده دارایی بنیاد شهید را املاک تشکیل می دهد، گفت: برنامه‌ریزی شده که از خام فروشی و هزینه کرد‌های غیر ضرور جلوگیری و به سمت ساخت مراکزی اعم از مسکن، بیمارستان، آسایشگاه، فرهنگی و ورزشی و … پیش رویم که مورد استفاده ایثارگران قرار گیرد.
وی افزود: سال گذشته آسایشگاه خواهران جانباز نخاعی با پیگیری بنیاد شهید توسط معین کوثر ساخته شد و موسسه ایثار که در تمام مراکز استان‌های کشور مصوب شده بود، اما تمام پروژه‌ها نیمه کاره بود که با پیگیری از ۴ مرکز به ۲۸ مرکز در استان‌ها رسیده است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: این اقدامات شرکت معین کوثر بسیار خوب است و باید با زمان بندی دقیق انجام شود، زیرا که تغییرات مدیریتی ممکن است باعث تعویق در پروژه‌ها شود.

در ادامه دکتر ناصر فخاری، مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر اظهار داشت: سازمان اقتصادی کوثر در دولت مردمی خود را وقف بنیاد کرده و به‌طور میانگین ماهانه ۱۰۰ میلیارد تومان به بنیاد پرداخت کرده است.
وی افزود: در این دوره که مجلس و شورای شهر و دولت انقلابی هستند و و کمک‌های زیادی را از سوی به‌ویژه شورای شهر تهران شاهد بودیم، در صورت رفع موانع قانونی به وظایف خود عمل خواهیم کرد.
مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر در ادامه گفت: در دیدار با خانواده‌های معسر شهدا بیشتر گلایه‌ها و گرفتاری‌ها در خصوص مسکن است لذا امروز رفع این مشکل خانواده‌ها با همکاری شهرداری و سایر دستگاه‌ها در اولویت قرار دارد.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر افزود: دارایی‌های بسیاری در این سال‌ها داشته‌ایم که همت کردیم آن‌ها را نگاه‌داریم و برخی از آن‌ها نیز از دست رفته‌اند.
فخاری با بیان اینکه ایثارگران مشکل کهولت سن دارند و این دارایی باید به درد جامعه ایثارگری بخورد، گفت: این دارایی‌ها، مولد خواهد شد تا در سال‌های باقی مانده ایثارگران از آن‌ها بهره‌مند شوند.
وی ادامه داد: مدیران قصد دارند این دارایی‌ها برای خانواده شهدا و ایثارگران ملموس باشد و به خدماتی تبدیل شود که برای این قشر استفاده شود.
فخاری بیان کرد: با افزایش تعاملات در شهر تهران، بازسازی و… را برای این خانواده‌ها انجام خواهیم داد. باید این فرصت را مغتنم بشمریم و به جامعه هدف خود خدمات بیشتری را ارائه دهیم.

دکتر پرویز سروری نایب رئیس شورای شهر تهران، اظهار داشت: هر کجا دارایی‌های با دانایی‌ها جمع شود در نهایت هوشمندی، نوآوری، خلاقیت و مولدسازی تولید می‌شود.

وی افزود: مشکل کشور ما این است که دارایی داریم، اما برخی مواقع دانایی نداریم و گاهی دارایی‌ها به دست نادان‌ها می‌افتد و در نتیجه شاهد به هرز رفتن کارایی و کارآمدی هستیم.

نایب رئیس شورای شهر تهران در ادامه گفت: با اجرای پروژه‌های سازندگی در بنیاد شهید دارایی‌ها بر مرکب دانایی‌ها سوار می‌شود و در مسیر هم‌افزایی برای ارائه کارآمدی نظام قرار می‌گیرد.وی با اشاره به خدمات قابل توجه شهردار منطقه ۲۰ در مدت کوتاه گفت: در شهرری مشکل تأمین سرانه‌ها را داریم، اما مدیریت شهری تلاش کرده که هم‌افزایی برای ساخت و ساز و حرکت به سمت بالندگی و کارآمدی شکل بگیرد.

ویژگی های پروژه : در طرح مجتمع چند منظوره آل یاسین که در زمینی به مساحت تقریبی 12 هزار متر مربع در محدوده منطقه 20 تهران تعریف شده است تمام استاندارها و ضوابط به نحوی پیاده سازی شده اند که بتوان بیشترین تعامل میان مجتمع و محیط پیرامون را در راستای بالا بردن رفاه و آسایش ساکنین مجتمع مسکونی و سایر مردم منطقه تامین نمود. لذا پس از بررسی های بعمل آمده در خصوص کمبود سطوح خدمات محدوده در مقیاس عملکردی محله، نسبت به تعریف کاربری های خدماتی – آموزشی- ورزشی- تجاری از جمله مدرسه، سالن های ورزشی و استخر، تالارهای پذیرایی، سالن اجتماعات، پارک و فضای سبز در پروژه اقدام گردید.

همجواری پارک و فضای سبز با مجتمع مسکونی، توده مناسبی را با الگوی مطلوب واحدهای مسکونی ایجاد کرده است. جانمایی کاربری های خدماتی اعم از تجاری، ورزشی، فرهنگی، تفریحی و … در مجاورت محور اصلی از نکات قابل توجه در نحوه استقرار کاربری ها به شمار می آید.

انواع کاربری های تعریف شده در پروژه: 

کاربری مسکونی: این مجتمع در زمینی به مساحت حدود 6400 مترمربع زیربنای کل حدود 42000 متر مربع در قالب مجتمع مسکونی در 8 طبقه با سطح اشغال 55 درصد به انضمام 3 طبقه مشاعات شامل لابی، تاسیسات، پارکینگ، انباری و … طراحی گردیده است.

نکات قابل توجه در بخش مسکونی:

  • تامین کلیه خدمات پشتیبان سکونت
  • دستیابی به الگوی مطلوب واحد مسکونی با نورگیری مناسب؛
  • رعایت خط آسمان محدوده (با توجه به احداث بناهای میان مرتبه در همجواری‌ها و حوزه بلافصل)
  • تامین مازاد پارکینگ بر واحدهای مسکونی

کاربری آموزشی: با 1000 متر مربع و تراکم 100 درصد در دو طبقه پیش بینی شده است.

کاربری تجاری: در 1200 متر مربع پیش بینی شده است.

کاربری خدماتی – فرهنگی- ورزشی : کاربری ورزشی در 1200 مترمربع و کاربری خدماتی- فرهنگی در 1800 مترمربع طراحی شده است. 

کاربری پارک و فضای سبز: به مساحت 2000 مترمربع پیش بینی شده است.

شاخصه های پروژه:

  • با توجه به انواع کاربری ها با لحاظ اختلاط کاربری‌های مکمل مسکونی، این پروژه به سطح بالای کیفیت دست پیدا کرده است و با کاربری‌های جاذب جمعیت، می‌تواند نیاز و خواسته‌های گروه‌های مختلف سنی را برآورده کند.
  • در تعریف این پروژه صرفاً رویکرد اقتصادی مطرح نبوده و طی مطالعات گسترده در خصوص کمبود امکانات رفاهی و خدماتی منطقه مانند سرانه های فضای سبز و سالن های ورزشی، نسبت به تعریف طرح اقدام شده است.
  • با توجه به اینکه این محله از نظر خدمات آموزشی کمبود سطح دارد و نیازمند تامین خدمات در محدوده می­باشد، لذا با هدف بالا بردن سرانه آموزشی منطقه، 1000 متر مربع به ساخت مدرسه اختصاص داده شده است.
  • این پروژه بطور میانگین برای حدود 300 نفر روزانه بصورت مستقیم اشتغال ایجاد می نماید.

اطلاعیه‌ها

مزایده و مناقصه‌ها